היצרן הישראלי גילה כבר לפני יותר מעשור את הפוטנציאל הטמון בהעברת הייצור למעצמה הסינית. בסכומו של התהליך,הכדאיות נמדדת במאזן הרווח / הפסד , כשהכף נוטה לכוון רווח - כשמדובר בסין.
לדיברי ענבל שגב - בודינגר מחברת .SUDTECH LTD , ייצרנים ישראליים המגיעם אלינו בבקשת לסיוע בהעברת הייצור לסין , טועים לא אחת לחשוב שבהעברת הרעיון אל מעבר לים מסתכם חלקם וכל שנותר להם לעשות - הוא פשוט לשבת רגל על רגל ולהמתין לקבלת המוצר המוגמר.
לא כך הוא הדבר, ישנם שלבים שלא כדאי ולא ניתן לפסוח עליהם לאורך כל התהליך ושלבי בניה אלו הם ההבדל בין הצלחה לבין כישלון.
בראש הפירמידה נמצא הערך " ניהול מקצועי " הכולל את בחירת החברה אשר תשמש כמתווך בין הייצרן הישראלי לבין הייצרן הסיני -בחירה זו - היא ראשיתו של התהליך ואין לזלזל חלילה, בהחלטה חשובה זו .
בחירת החברה חייבת לכלול את הפרמטרים הבאים :
ידע מקצועי - בחירת החברה מחייבת בחינה מדוקדקת של היכולות והידע המקצועי שלה . לא די ביכולותה להיות מתווך , מקצועיותה נבחנת בעיקר בסגל אנשי המקצוע הרב תחומי שלה , בניסיונה והכרתה את השוק הייצרני הסיני וביכולת שלה לתת מענה מקצועי מקיף למכלול הייצור מתחילתו ועד לשילוח המוצר הסופי לישראל או לכל מקום אחר בעולם.
בקרת איכות - בבחירת החברה מחייבת בחינת היכולות שלה לבקר את כל תהליך הייצור בסין . יכולת זו תכלול לא אחת בניית מתקני בדיקה פרטניים , שמוש בשירותים מקומיים של מעבדות מקצועיות והכנת דוחות ביקורת תוך עמידה בתקנים הנדרשים .
נוכחות פיזית בסין - עשיית עסקים " בשלט רחוק " , עלולה לחשוף את הייצרן הישראלי - לטעויות , אי הבנות , קבלת סחורות / מוצרים שונים מאלו שביקש . בכדי למנוע זאת או לפחות להקטין את הסיכון בצורה משמעותית , אנו ממליצים - לא לעשות את זה לבד ! אנו נשמח לייעץ לך בכל שלבי תהליך העברת הייצור .
אנשי רכש מקומיים - בסין - מדברים בסינית , ולא סתם סינית אלא בניבים מקומיים במחוזות השונים . יכולת התקשור היא לעיתים ההבדל בין הצלחה לכישלון . לאחר קבלת ההחלטה על העברת הייצור לסין, רצוי לוודא שסגל החברה הצועדת איתכם מונה גם אנשי רכש מקומיים בעלי ניסיון בתחום אשר יידעו לעשות את הרכש הנכון . חלק לא מבוטל מצמצום עלויות הייצור נובע מרכש נכון של רכיבים וחומרי גלם.
חברה המבינה את המנטאליות המקומית - אם אמרנו קודם שבסין מדברים בסינית , יחזק הסעיף הבא " הבנת המנטאליות " את מושג התקשורת האנושית המקומית. המנטאליות הסינית שונה בתכלית מזו שבמערב. אפשר להקדיש מאמרים שלמים רק להבדלים אלו. ודי אם נאמר שאנו לא מבינים אותם - בדיוק כמו שהם לא מבינים אותנו ! הבנה זו יכולה להבטיח את הצלחתו של הפרוייקט . רק מי שחי בסין לאורך תקופה ארוכה, יוכל להחשב כ"מבין" את המנטאליות ובתור שכזה - יוכל לגשר בין חברות זרות לייצרנים מקומיים. מעצם העובדה אנשי סגל השלוחה המקומית שלנו נמצאים, חיים ונושמים סינית - נוכל לתמוך ,לגשר ולסייע רבות .
קשרים מקומיים איתנים - קשרים הם מפתח לעסקים בכל מקום . אולם בסין - לא די בקשרי מסחר, הקשר האישי בין כל הגורמים הוא המפתח. לא אחת נשמעת הטענה שבסין למושגים החוזיים - אלו הכתובים על הנייר אין ממש. לחוזה או לברית החברית הנכרתת בין אנשים יש משקל ראשוני. מערכת יחסים אישית , מתקיימת רק בזכות הנוכחות הפיזית בסין .
אנו לשירותך בכל שאלה , פנה אלינו ונשמח לתרום ולסייע לך בצעדייך הראשונים מעבר לחומה הסינית !
ענבל שגב - בודינגר . חברת . SUDTECH LTD הדור החדש של הייצור בסין. 03-6444747 , 054-5313890 www.sudtech.com inbal@sudtech.com